Minden, amit tudni szeretnél a Bridgerton jelmezeiről
Alig ocsúdtunk fel a Queens Gambit csodás látványvilágából, újabb szemet gyönyörködtető sorozat, a Bridgerton kápráztatja el a nézőket jelmezeivel.
Lássuk mit érdemes tudni a jelmezekről!
A különleges kosztümök tervezője egy igazi, tapasztalt régi motoros, Ellen Mirojnick. Olyan filmeket jegyez, mint az Elemi ösztön, a nagyszerű Túl a csillogáson (itt írtam róla korábban), A legnagyobb showman, hogy csak néhányat említsek. A 71 éves designer több jelöléssel és egy Emmy díjjal is büszkélkedhet.
A sorozat jelmezeit egy 238 fős stáb alkotta meg 5 hónap alatt, összesen több, mint 7500 darabot.
Daphne Bridgerton 104 különböző jelmezt visel az évadban.
A jelmezek nem ragaszkodnak a régens korszak pontos visszaadásához, a tervező elrugaszkodhatott. Tettenérhető például Dior, vagy éppen számomra egyértelmű Erdem hatása . Ezzel a változtatással a mai néző számára érthetőbbé, modernebbé és könnyebben befogadhatóbbá tették a látványt. Érdekes párhuzam, hogy az Anna Karenina legutóbbi feldolgozásakor, a szintén XIX. században játszódó történethez is Dior designjait nevezték meg inspirációs forrásként. (itt olvashattok róla)
A korhű szemlélet helyett egy mai látásmódot részesítettek előnyben a jelmezek megalkotásakor, egy párhuzamos idősíkot hoztak létre a valós 1813 helyett.
A kor jellegzetes női fejfedőjét a bárka kalapot, vagy más néven ernyős kalapot egyáltalán nem láthatjuk a kiegészítők közt. Helyettük tollas, virágos fejdíszek, túlméretezett parókák szerepelnek, amelyek láttán elhülnének az igazi XIX. századi elején élő hölgyek és urak.
A királynő figurája nagyszerű lehetőséget adott arra, hogy a tervező csavarjon egyet a valós tényeken. Charlotte egész életében ragaszkodott ugyanahhoz a ruha sziluetthez, amelyen sosem változtatott. A filmben ehhez tartották magukat, azonban eljátszottak azzal, hogy minden egyes megjelenéskor más-más parókát adtak a karakterre.
Feltűnnek olyan színek és minták, amelyek elképzelhetetlenek voltak a történet idején a valóságban. A két szemben álló családot teljesen más színpalettán mozgatták, pasztell és élénk tortaszínek állnak szemben egymással, ezzel a társadalmi helyzetüket, múltjukat is szemléltetve.
Swarovski kristályok tonnányi mennyisége sziporkázik a jelmezeken, amely szintén nem a valós korszak jellegzetessége. A tiarákat a márka archívumából kölcsönözték.
A Featherington család visszatérő motívuma a pillangó, míg a Bridgerstonoké a méh.
Mirojnick érdekes inspirációs forrása volt még Genieve Figgis ír festőnő munkássága. (ide kattintva érhető el a művész weboldala)
Fotók: Netflix