Richard Quinn házat épít, avagy hogyan találkoztam a designerrel
A londoni divathét egyik legizgalmasabb estjének ígérkezett Richard Quinn bemutatója, aki ezúttal saját (divat)házát hozta létre. Ha hisztek, ha nem, márkája alig múlt két éves, de már a legnagyobbak közt van, s ő az, akinek a bemutatóját Őfelsége II. Erzsébet is meglátogatta. Mivel egy évvel ezelőtt járhattam a backstagé-ben, és nagyon megfogott nemcsak az, amit a ruhák kivitelezésében, tervezésében bemutatott, hanem az az emberi, szerény és kedves hozzáállás, amely a divatszakmában nem túl gyakori. Ezután készítettem el mindmáig egyik legjobban szívemhez nőtt illusztrációját, amelyet elhatároztam, ezen az estén odaadok neki.
Az idei szezonban szinte minden bemutatón az első sorban ültem,ahogy itt is. Mivel nagyon szeretek beszélgetni, sikerült megismerkednem Richard Quinn szüleivel, így a showt követően nyílt utam volt a designerhez. Ez persze így leírva nagyon egyszerűnek tűnik…
Ahogy említettem, a front row, azaz az első sor előnyeit ilyenkor az ember jól ki tudja használni, főleg, ha fotózni szeretne. Most azonban talán a világ legönzőbb, legfigyelmetlenebb, csekélyértelmű társát sikerült megnyernem, aki révén jó néhány darabról lemaradtam. A leányzó ugyanis sportot űzött abból, hogy elém tolja a telefonját- kapaszkodjatok meg: akkor, amikor éppen nem fotózott. Ennek eredményeképpen lett jónéhány ilyen képem:
Kénytelen voltam rá is szólni, mire megsértődött, de legalább utána már nem tolta elém a telefonját. A kollekció nyitó darabjait érdemes videón megtekintenetek, mivel szikrázó Swarovski kristályoktól hemzsegő, a pearly queen-ek, és kingek ruháit idéző öltözékek voltak. A Quinn névvel való játék egyébként az egész kollekcióra jellemzó volt. GOD SAVE THE QUINN – állt az öltözékeken, kristályból kirakva. A szabásvonalakról egyébként Christian Dior new look-ja könnyedén eszünkbe juthatott, de a Quinn által annyira kedvelt elfedett fejek is eszünkbe juttathatták Gaultier munkásságát is. Mivel nagyon fiatal tervezőről van szó, és nagyon fiatal márkáról, ezért érdemes ebből az aspektusból is szemlélni Richard Quinnt. Egy biztos: ilyen gyors és komoly felemelkedésre nagyon ritkán van példa. Nagy út áll még előtte, hogy az igazán kiforrott eredményt meglássuk. Azonban az is rendkívüli, hogy egy pályájának a kezdetén lévő designer ilyen erős kollekciókat hozzon.
https://www.youtube.com/watch?v=Clo7s4bR3Ck
A helyszínről szintén érdemes megemlékezni. A Royal Horticultural Halls, azaz a Királyi Botanikai társaság csodálatos art deco épülete szolgált remek díszletéül a virágos mintáiról is híres tervező kollekciójának. Ennél jobbat nem is találhattak volna. S ahogy eddig mindig, most is élő zene színesítette a felvonulást. Hannah Grace énekelt a kollekció egyik legjellegzetesebb printjével díszített függönyös térben.
S hogy magyar vonatkozása is legyen ennek a posztnak: nagy büszkeséggel fedeztem fel a modellek közt Nagy Evelint, akinek a nevét mostmár ideje lesz mindenkinek megjegyezni, hiszen a legnagyobbak közt vonul szezonról szezonra, s egyre több komoly kampányt tudhat magáénak.
A bemutatót követően nagyszabású party vette kezdetét, amely méltó volt a bemutató színvonalához. De ez már egy másik poszt témája is lehetne…
Richard Quinn weboldalát itt találhatjátok, korábbi kollekcióját, amely alapján a rajzom készült itt, ebben a cikkben mutattam be.