A Maybelline naptár fotózásának titkai
Ahogy vendégbloggerem Larion Oscar bemutatásánál már írtam, ő az első magyar sminkes szakember, aki a világ legnagyobb divateseményén a New York Fashion Week–en dolgozott Donna Karan, Michael Bastian bemutatókon. Sőt még a Maybelline naptár fotózására is ellátogathatott. Megkértem, hogy meséljen egy kicsit a kulisszák mögötti tapasztalatairól.
Épp, hogy megérkeztünk a divatmetropoliszba, másnap rögtön DKNY divatbemutatóra mentem sminkelni. Nagyon izgatott voltam. Névre szóló sminkbőrönddel fogadtak a backstage-ben, mindenki nagyon kedves volt.
Boldogsággal töltött el a kinti kincses ládika, tele olyan termékkel, amit nálunk nem lehet kapni. Kisvártatva megérkezett a Hollywood-i sztárok sminkmestere, Charlotte Willer Maybelline New York Global Makeup Artist. Kedves tisztelettel köszöntött minket, körbeállva néztük, ahogy lemodellezi a show sminkjét. Ekkor vettem észre a multi – kulti sminkmester gárdát.
A világ, különböző pontjairól kaptunk meghívást, hogy együtt dolgozhassunk, feltűnt, hogy egyedüli férfiként voltam a csapatban, mint sminkes. Így utólag már értem miért vizslattak oly furcsán a kollégák.
Megkaptuk külön a face chartot is. Semmit sem bíztak a véletlenre: ezen a show-n annyi szakember volt ahány modell. Minden modellnek külön sminkese, fodrásza, öltöztetője volt. Hamarosan jött a „felvigyázó”. Kezében mappa, amin minden modell arca és mellé rendelve a szakemberei. Megkaptam a gyönyörű svéd származású modellemet, a „felvigyázó”pedig tudatta velem, hogy fél óra múlva jön érte. Hamarabb kész lettem, nem mozdulva helyemről jeleztem szándékomat, de senki nem figyelt rám.
Ahogy letelt az idő a „felvigyázó” kíséretében Charlotte jött oda, leellenőrizte a sminket,a miután mindent rendben talált /nagyon izgultam ám/, modellemet a fodrászához kísérték. A metodika ott is ugyanez volt. Majd miután a fodrász is elkészült, modellemet bekísérték az öltöztetőjéhez. Mondanom se kell, megfelelő biztonsági emberek vigyáztak ránk mindenhol. Közben Charlotte nyilatkozott a nemzetközi sajtónak. Mikor, épp volt egy üres pillanata, sikerült pár szót beszélni vele és készíteni egy közös képet is.
Tüneményes, nagyon kedves nő, mellesleg vérprofi szakember.
Figyeltem, ahogy a kamerák kereszttüzében sziporkázott. Ekkor, belépett a backstage-be a divatikon Donna Karan. Eszméletlen könnyedséggel viccelődve, fordult felénk. Majd Charlotte-al hosszasan
beszélgetett. Annyira megilletődtem, hogy ott állok tőle két lépésre, hogy szerintem még mindig tátva van a szám… próbáltam elkapni, mikor feleszméltem. De a show elkezdődött. Az a megtiszteltetés
ért, hogy meg is nézhettem a bemutatót. Így bepréseltem magam a tömeg közé. Allva tudtam közvetlen közelről megnézni ezt a hatalmas látvánnyal fűszerezett show-t. Dj. Sinatra keverte a zenét a
fináléban, felcsendült Frank Sinatra New York , New York című száma, újrakevert változatban is. Majd megjelent New York divatjának meghatározó karaktere, maga Donna Karan, örömujjongás,
üdvrivalgás közepette. Divatextázis, vérprofi show volt a javából. Frenetikus élmény volt minden egyes pillanata. Szerintem sokkot kaptam. Másnap beleshettünk a naptárfotózás rejtelmeibe. Taxival mentünk, mert a külvárosban volt a műterem. A taxi kívül belül, hirdette a MNY Fashion Week-et.
Mint az amerikai filmekben a műteremhez vezető út egy hatalmas teherlifthez volt kötve. Mikor felértünk, tátott szájjal néztem a monumentális részlet gazdagon felépített díszleteket. Az egyik sarokban az 1920-as évek szoba belsője, korabeli bútorokkal, kiegészítő lakberendezési tárgyakkal, fotókkal és a karrierindító szempillafestékkel. Íme, pontosan ez volt, ami a Maybelline történetet elindította:
Kicsit arrébb egy New York-i utca részlet a tűzcsappal, oszlopokkal.
Vele szemben, pedig egy hatalmas fal, tele gyönyörűséges, nagyfejű, piros rózsákkal, amit épp akkor készítettek elő. Megjelent Emily DiDonato 20-as évek kosztümözésben, káprázatosan szép modell. Ámulva néztem szépségét és nagyságát, eszméletlen magas.
Megleshettük Charlotte Willer-t, aki, Kemp Muhl sminkjén dolgozott. Honey a körmeit festette épp. Váltottunk pár kedves szót, Charlotte elmondta, hogy a 100 évet felölelő naptáron dolgoznak, lázasan a stábbal és ma még 3 nagy sminkje van hátra. Ámulva csodáltam Kemp-et, én még életemben nem láttam ilyen gyönyörű, tejfehérbőrű nőt. Eszméletlen kedves, törékenynek látszó kőkemény modell. Nagyon izgalmas a karaktere.
Közben felbukkant, ErinWasson, laza szerelésben, elmélyülten csevegve Kenneth Willardt, fotóssal.
A hatalmas kivetítőn láthattam Julia Stegner-ről a már elkészült fotó sorozatot, káprázatos a 40-es évek hangulatát idéző képein. Fantasztikus és valóban, monumentális, felépített környezetben, születtek meg a történelmi pillanatok a Maybelline New York karrier állomásait bemutató képsorok. Igazi, kortörténeti gigantikus időutazás. Jó volt látni a mindenre kiterjedő profizmust. Felejthetetlen élmények egyike számomra.
Ha kíváncsiak vagytok a végeredményre, a Maybelline 2014-es naptárára, kattintsatok ide.
Ha pedig első kézből szeretnétek nap mint nap értesülni Oscar munkáiról, kövessétek facebook oldalán itt.