NUBU – geometria és primer színek
Ha néhány éve valaki azt mondta volna, hogy a Nubu kollekciójában egy erőteljes, harsogó árnyalatnál többet fogunk látni, akkor nagy valószínűséggel úgy néztünk volna rá, mint aki megőrült. Pedig ahogy az utóbbi bemutatókat figyeljük, egyre több szín kezd befurakodni a Nubu egykori monokróm világába. Ezt részemről örömteli hírnek gondolom, mivel a sok-sok fekete és szürke egy idő után egysíkúvá válhat. A Toni & Guy FashionWeek Budapest keretében megtartott divatbemutatón azonban mindenkit megleptek.
A tervezők azonban váltottak, s míg eddig szezononként egy felkiáltójelként ható színt engedtek be a kollekciókba, úgy a 2015/16-os időszak a kéket, vöröset, korallt ünnepli. A sajtóanyag szerint ismét a művészethez fordultak inspirációért- ez amúgy a márka tudatosan vállalt védjegye- s a japános, kimonókra emlékeztető formákat eresztették össze Molnár Vera munkásságával.
A szamurájos érzést csak tovább erősítette a frizurákhoz megálmodott fejpánt, melyet a Toni and Guy csapata varázsolt a modellek fejére. Érdemes azonban az alábbi képet is alaposan megnézegetni, hiszen a kabátok szabásvonalánál is tettenérhetők a japán hagyományok.
De térjünk vissza Molnár vera művészetére, akinek a munkásságáról érdemes megemlékeznünk. Szőnyi István tanítványaként indult a pályán, majd a kalsszikus aktoktól az absztrakt stílusig jutott el. Közben persze a kor szellemének megfelelően a kubizmus felé is elkalandozott. 1947-ben ösztöndíjat kapott Rómába, ahonnan aztán nem tért haza, inkább Párizs felé vette az irányt. 1967-ben alapító tagja lett az Art et Informatique csoportnak, s rá egy évre már az Orsay egyetemi komputerközpontjábanban valódi számítógépen dolgozott. Egyike volt azoknak, akik aszámítógépet képzőművészeti eszközként alkalmazták.
Fotók: kifutó: Máthé Krisztián, Vágó Csaba, backstage: Parádi Gabriella