Kortárs szobrok és a húszas évek találkozása az alapozós nejlonnal – Je Suis Belle 2015
Egyre jobban kedvelem a Je Suis Belle ruhákat. Be kell valljam, hogy a jó néhány évvel ezelőtti kollekcióiktól kissé idegenkedtem, amellett, hogy szakmailag nagyon izgalmasnak tartottam őket. Mostanában azonban egy olyan úton látom a márkát, amely szélesebb közönség számára tud ruhákat kínálni- miközben a kísérletező kedvüket nem kell a sutba vágniuk. Ráadásul egy héten belül két kollekciójukat is bemutatom; ez se fordult még elő a blog történetében.
Kíváncsi voltam, hogy az éppen aktuális, csak feketében elképzelt kollekciójuk után (itt írtam róla) merre veszik az irányt. 180 fokos fordulattal a pasztell színek birodalmába tettek kirándulást, amelynek inspirációjaként Karla Black skót szobrász munkái szolgáltak, a Tony & guy Fashion Week Budapest keretében mutattak be a közönségnek.
Mielőtt a kollekcióra rátérnék, essen pár szó a szobrokról. Karla Black nagy méretű alkotásokat készít, amelyekhez egyaránt felhasznál a szobrászatban megszokottnak számító alapanyagokat, de gyakran nyúl olyan matériákhoz is, mint a szájfény, vagy éppen a hajfixáló hab, és a celofán. Az alább látható alkotás nem mást juttat eszembe, mint egy nejlonzacskóba kifolyt alapozót. Ez a szín egyébként a Je Suis Belle meghatározó árnyalata lett az idén. A szobrokat látva azt hiszem sosem fogom sem lazac, sem őszibarack árnyalatnak nevezni.
Az előbbiek ismeretében már sok mindent érteni fogtok a Je Suis Belle nyári anyaghasználatából, színeiből, fényeiből, és formáiból. Érdekes ránézni a facechartra, amely remekül reflektál a kiindulópontként szolgáló alkotásokra. A sminkben ugyanúgy megjelenik a szokatlan anyaghasználat, akárcsak a szobroknál a beauty termékek. (a sminkről bővebb posztot itt olvashattok)
Finom lágy pasztellszínek, a húszas évek teniszruháira emlékeztető sziluettek, a hullámos, némafilmsztárokra emlékeztető hajak, amelyeket időnként összezavar valami. Legyen ez a furcsa anyaghasználat (már megint!) a plüss tréningek alapanyagának felemelése, vagy éppen a romantikus libbenő szalagos ruha, amelynek a végei nincsenek elszegve, hanem kedvükre rojtozódhatnak. A strasszok váratlanul, és nem hivalkodóan jelennek meg. Érdekes, hogy miközben az ország nagy részének a divatos öltözködését sok helyen a strasszozott plüss mackóruhák is jelentik, itt éppen ez a két alapanyag bukkan fel, teljesen más értelmezésben, más színvonalon. A ruhákhoz feladott teniszcipők akár a skót szobrásznő ruhatárából is érkezhettek volna: mind-mind festékkel voltak összefröcskölve.
További ellentétként a matt és fényes anyagok, vagy éppen a pasztell és az erőteljes téglavörös, és a mély zöld komplementer kontrasztja társul. Így egészítik ki avégletek egymást. Mint ahogy a sötét után a világosnak kellett következnie.
A ruhákhoz, akárcsak az előző kollekció esetében a KOMOD egyik alapítótagja Veszprémi Gabriella készített táskákat, az ékszerek pedig Juhos Janka munkái.
A Je Suis Belle weboldalát itt, facebook oldalukat pedig itt érhetitek el.
Fotók: saatchisnadsaatchi.com, Pumpkin Paradise Blog, Almási Jonathán Csaba